Hej! Här följer en uppdatering om problemen med TV via fiber som har drabbat många i byn. 

Styrelsen har varit i kontakt med Ownit och felanmält för hela föreningen. Vi har fått till svar att Ownit är medvetna om att de har ett problem hos sig som de i skrivande stund arbetar för att lösa. Det är alltså inte fel på utrustningen som sitter i våra hem. 

Vi har även lyft frågan om kompensation för tiden då tjänsten har varit undermålig och Ownit medger att detta kan bli aktuellt när felet har identifierats och lagats. 

För att hjälpa Ownit att förstå vidden av problemet och framför allt för att ha underlag för kompensation är det viktigt att varje kund enskilt gör en felanmälan direkt till Ownits kundtjänst. 

Vi bad i morse om att få mail från de av er som blivit drabbade av felet men det var för att försöka förstå hur många av oss som var drabbade. 

Ni måste alltså även felanmäla till Ownit.

Vi återkommer med mer info i ärendet så fort vi har mer att berätta.