Instruktioner vid serviceanmälan
Vid fel ringer kund in till Akeas kundtjänst 010-5163600 alternativt skickar ett mail till
service@akeab.se. Från mottaget samtal/mail gäller inställelsetid enligt de intervaller som är
angivna i prislistan. Skulle Akea inte ha möjlighet till någon av express-beställningarna
8,24,48 eller inte inställa sig inom beställd express-beställningstid debiteras inte kund för
inställelsetiden.
Vid upptäckande av garantiärende mot operatör eller ursprunglig entreprenör tar Akea kontakt
med respektive garantiåtagare för kundens räkning.
Akeab debiterar Stehags fiber som i sin tur debiterar kund.
–
Servicetekniker/Maskinist 660 sek/h inkl moms
Servicetekniker/Maskinist(16-18) 925 sek/h inkl moms
Servicetekniker/Maskinist(18-07) 1125 sek/h inkl moms
Grävmaskin(maskinist tillkommer) 750 sek/h inkl moms
Administratör 625 sek/h inkl moms
Tillägg för inställelse 3-5 dgr inget tillägg
Tillägg för inställelse 48h 1250 sek/ärende inkl moms
Tillägg för inställelse 24h 1875 sek/ärende inkl moms
Tillägg för inställelse 8h(beställning innan 10:00) 2500 sek/ärende inkl moms
Exempel på tjänster:
· Lagning och återställning av avgrävd fiber.
· Hantering av ledningskollen samt väghållare
· Felsökning i nätet samt återkoppling till rätt garanti/ansvarstagare.
· Felsökning i huset efter tjänstefördelare.
· Material debiteras enligt dagspriser x 12%.
· Enklare grävning på tomtmark eller föreningens mark(ej asfalt) samt återställning
· debiteras löpande enligt prislista.
· Alla administrativa ärenden debiteras löpande.
· Eventuella tillståndskostnader debiteras enligt kostnad från respektive tillståndsgivare,
· såsom kommun eller myndighet.
· Större grävjobb eller anläggningsarbete som ex. avgrävningar från 3:e part, utökning
· eller efteranslutningar utförs mot offert.