Fel i autogiro

Vi har upptäckt ett fel i vårt ekonomisystem som hanterar autogiro som har lett till att ett flertal av våra medlemmar blivit dubbeldebiterade. 

Vår leverantör åtgärdar felet så fort de kan och det felaktiga beloppet kommer att återföras på drabbade medlemmars konto innan nästa fredag. Vi har listor på precis vilka som är drabbade. 

Vi hoppas att detta inte ställt till med alltför mycket oreda. 

Hur går det med återställningen?

Även om själva kärnfrågan för oss är att ge Stehags by världens bästa fiber anser vi oss inte färdiga när alla fastigheter är inkopplade och vi surfar i 1000 knyck. En stor del av vår kära by är uppgrävd och arbetet med att återställa allt är ett arbete som vi tar på största allvar. Vi vill att våra vägar ska hålla lika länge som fibernätverket som nu ligger därunder och vi arbetar aktivt med att se till att all återställning utförs metodiskt, professionellt och att samtliga regler följs till punkt och pricka. Vi är ute och kontrollerar motlut, asfaltsdjup och att rätt underlag används.
Detta har fått till följd att arbetet med återställningen har dragit ut på tiden, vilket vi är medvetna om ställer till det för alla invånare i byn. En återställning som ej utförts korrekt kan medföra att vägen går sönder i förtid och det försöker vi som sagt förhindra på alla sätt vi kan. Vi resonerar att arbetet med återställningen hellre får ta längre tid än vi ursprungligen planerat om det innebär att vi slipper göra om vägarna inom de närmsta tio åren.

Utbyggnad!

Parallellt med projektet att förädla Stehags by med fiber pågår det projekt för bl.a. grannområdena Stehags kyrkby, Sjöholmen och Ringsjöbaden. Dessa projekt bär sin egen ekonomi och drivs av lokala eldsjälar och påverkar därför inte projektet i Stehags by.

När allt är klart kommer dessa utbyggnader gemensamt förvaltas av Stehags Fiber. Ni kan följa arbetet med utbyggnaderna här.